Bir program oluşturur iken her zaman sabit verilerle çalıştığımız kadar sabit olmayan veriler ile de çalışır. Programımız bir kullanıcının isteği şeklinde çalışması da gerekebilir. Örneğin kullanıcıdan girmesini istediğimiz alanı onun karşısına o girdiği şekilde getirebileceğimiz gibi kendimiz verdiğimiz değer ile de getirebiliriz.

 

Bu yüzden C Sharp değişkenler 2 farklı ana başlığa ayrılmaktadır.  Bunlar :

  1. Sabit Değişkenler
  2. Değişken Değişkenler

 

olarak ayrılmaktadır. Her iki değişkende bizim için farklı anlamlar ifade etmekte ve doğru bir şekilde gerektiği yerlerde kullanılmalıdır. Değişken tanımlar iken dikkat etmemiz gereken kurallar bulunmaktadır. Bu kurallara ise Değişken Tanımlama Kuralları denilmektedir.

 

 

C Sharp Değişken Tanımlama Kuralları

Bu kurallara dikkat ettiğimiz taktirde değişken tanımlama işlemini başarılı bir şekilde gerçekleştirebilir ve hiç bir hata ile karşı karşıya kalmayız. Öncelikle C# değişken tanımlama kurallarını bilir isek ve el alışkanlığı kazanır isek programı derleyip çalıştırma işlemine geçtiğimizde hiç bir hata almadan başarılı bir şekilde çalıştırabiliriz. Bunları ise maddeler halinde sıralayacak olur isek :

 

  • Değişkenin tipi ve ismi olmak zorundadır.
  • Yazdığımız değişkenler büyük ve küçük harfe duyarlıdır.
  • Bir değişken ismi sayı ile başlayamaz.
  • Değişken isminde özel karakter kullanılamaz.
  • Değişken isminde Türkçe karakter ve boşluk yer alamaz.
  • Değişken isminde hiç bir program komutu olmamalı.
  • Harf, rakam ve alt çizgi değişken içinde kullanılabilir.

 

Yukarıda yer alan kurallara dikkat ettiğimiz zaman ise ve birazda olsa pratiğini yaptıktan sonrasında kolay bir şekilde alışıp artık değişken tanımlama işlemine geçebiliriz.

 

 

C Sharp Değişken Tanımlama

Microsoft Visual Studio ‘yu açtıktan sonrasında artık bir Windows Form Uygulaması başlatabiliriz. Windows form uygulaması başlattıktan sonrasında ise bir değişken tanımlama örnekleri için ise bir buton alıp form uygulamasının içine bırakabilir ve ilk C# değişken tanımlama örneği ile başlayabiliriz.

 

private void button1_Click(object sender, EventArgs e) 

{ 

int yas = 19;
string Ad_Soyad = "Gökmen Efsun";
MessageBox.Show("Adım " + Ad_Soyad" + " yaşım ise " + yas.ToString());

}

 

Yukarıda yer alan örnekte ise öncelikle dikkat edeceğiniz şekilde değişken tanımlama kurallarına uyarak int ve string olarak değişken tipini belli ediyoruz. Daha sonrasında ise içinde Türkçe karakter olmamasına özen göstererek değişken ismi belirliyoruz. Değişken isimlerinin birinde ise görmüş olduğunuz şekilde harf arasına alt çizgi kullanabiliyorum ve değişkenleri yazdırmak için mesaj kutusu olarak ekrana getirmek istedikten sonrasında yazdırmak istediğimiz değişkenleri yazdırdıktan sonrasında birleştirme operatörü olan artı simgesini kullanarak yazdırıyorum. Diğer bir dikkat etmemiz gereken nokta ise mesaj kutusunda yazdıracak olduğumuz yaşın değeri integer bir değer iken bunu ToString() kulanarak string bir değere dönüştürüp ekrana yazdırıyoruz.

 

private void button2_Click(object sender, EventArgs e) 

{ 

string ad = "Gökmen";
string soyad = "Efsun";
string adres = textBox1.Text;
MessageBox.Show(ad + " "+ soyad + " " + adres);

}

 

Yukarıda yer alan örnekte ise görmüş olduğunuz şekilde ismimizi ve soyadımızı programa biz verir iken Buton 2 ye basıldığında Text Box 1 içeriğine ne yazılmış ise bunu bize mesaj kutusu içinde getirmesini istiyoruz. Yani adres her zaman aynı değil ve kullanıcının girdiği biçimde karşımıza gelecektir. İki tırnak arasına boşluk koymamızın nedeni ise bu kısımda ad soyad ve adresin aralarında boşluk gözükmesini istediğimizden dolayıdır.

 

Eğer biz sabit bir değişken verip sonradan değiştirilmesini istemiyor isek bunun için ise öncelikle yapmamız gereken işlem değişken tanımlama kurallarına hatırlayacağımız şekilde öncelikle değişken tipi ve ismi olmakla beraberinde eğer “const” kullanacak isek değişken tipinden önce belirtilmelidir.

 

const string isim = "Gökmen";

 

Yukarıda yer alan şekilde olmalıdır. Bu ise bizlere ise tanımlama anında değeri verilmek zorunda olduğunu ve bir daha değerinin değiştirilmeyeceğini sürekli olarak aynı kalacağı anlamına getirmektedir. Bu ise bir sabit değişken tanımlama kuralı olarak karşımıza çıkar.

Gökmen Efsun {efsungokmen}

Teknoloji dünyası sınırsız bir alandır. Bu alanda bilgi paylaştıkça çoğalır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir